Konstantin Grcic

Reportáže

Letos designer Konstantit Grcic oslavil 50. narozeniny. Jako dítě miloval "stavět různé věci". Po střední škole začal pracovat jako restaurátor starožitného nábytku, "protože jsem se chtěl naučit, jak dělat věci pořádně," vzpomíná. To vedlo ke studiu truhlařiny, kde objevil něco, co se mu líbilo ještě víc, než "stavění": design. Grcic nastoupil na Royal College of Art v Londýně kde našel svou skutečnou vášeň: navrhování nábytku.

Jeho práce je uznávaná pro jeho logické myšlení, poctivost materiálů a dodržování výrobních metod. Jeho klienty jsou známé značky jako Vitra, Magis, Authentics, Flos, Krups, Moroso, Muji , Nespresso a další.

Jeho partnerství s Magis vedlo k jednomu z nejzajímavějších návrhů židle, která kdy byla vytvořena: Chair_One (r. 2003). "Byl to úžasný projekt" říká Grcic, přiznal, že ho v té době vedlo jeho relativní mládí (a naivita)  a vydal se při návrhu této židle po neprobádané cestě s očima dokořán.
"Bylo to možná vůbec poprvé, kdy byl tak velký odlitek použit pro výrobu židle. Obvykle je tato technologie využívána pouze pro menší komponenty," vysvětluje. "Jednalo se o hodně těžký úkol. Rozhodl jsem se rozdělit plochy do tenkých sekcí, podobné větvím stromu a nechat tok materiálu přes formu vytvořit tvar, který vypadá podobně jako koš nebo mřížka a je trojrozměrný. "

Tehdy také začal používa 3-D počítačové modelování, "takže to pro mě byl velmi průkopnický proces a jistě zlomový v našem studiu," říká Grcic.

Chair_One se stal ikonou designu a nyní ji najdete ve stálých sbírkách mnoha prestižních muzeí, včetně MoMA v New Yorku a Centre Georges Pompidou v Paříži, spolu s dalšími Grcicovými kusy jako jeho Mayday lampa,kterou navrhll pro Flos v roce 1999.

Grcic je velmi šťastný, že dělá něco, co miluje tak vášnivě a doufá, že začínající mladí designéři to cítí stejně. "Někteří lidé si dnes myslí že v designu je všechno o legraci, ale to není pravda," prohlašuje. "Je to těžká práce, seriózní práce. Musíte přemýšlet nejen o objektu, který navrhujete, ale i o všem ostatním od toho jak to budete vyrábět, kdo produkt bude používat, až po to co se s produktem stané poté, co projde jeho životní cyklus. "Projektování je proto velká zodpovědnost. A věřím, že to lze udělat jen dobře, pokud to děláte s radostí. "

Podobné články

D Studio - designový zážitek v Kodani

2 minuty čtení
Společnost Design Holding představila v Kodani nový multibrandový obchod s názvem D Studio. Pod jednou střechou tady najdete značky jako B&B…
  • Reportáže

Konsepti vs. koronavirus 2

2 minuty čtení
Zdá se to jako včera, kdy jsme zde poprvé sdíleli informace k našemu provozu v souvislosti s koronavirem. Nyní máme showroomy opět zavřené, ale…
  • Reportáže
Nahoru