Služby B2B projekty Pro architekty Realizace O nás Showroomy Kontakt
V polovině 40. let 20. století designér Alexander Girard experimentoval se sérií abstraktních soch ze skla, pěnové pryže, vlnité lepenky, naplaveného dřeva, překližky a masivního dřeva – včetně postavy ptáka vyřezané ručně ze dřeva jabloně. Tyto sochy byly představeny v červencovém čísle 1945 amerického časopisu 'Arts & Architecture'.
Dnes je původní dřevěný pták v držení Vitra Design Museum jako součást Girardova archivu. Vitra v úzké spolupráci s rodinou Girard oživila tuto postavu: ačkoli jsou její rysy zredukovány na minimum, archaicky vyhlížející Girard Bird (1945) od Alexandra Girarda je jasně rozpoznatelný jako ptačí tvor. Archaicky vyhlížející postava vyrobená z masivního javorového dřeva pocházejícího z Francie se může postavit na nohy nebo na ocas.
Alexander Girard byl spolu se svými kolegy Charlesem a Ray Eamesovými a Georgem Nelsonem jednou z předních osobností amerického designu v poválečné éře. Zatímco textilní design byl primárním zaměřením jeho tvorby, Girard byl také obdivován pro své grafické umění, stejně jako jeho práce v oblasti nábytku, výstavnictví a interiérového designu.
Svého monumentálního úspěchu dosáhli tím, že ke každému projektu přistupovali stejným způsobem: Zajímá nás to a přitahuje? Můžeme to vylepšit? Milovali svoji práci, která byla kombinací umění a vědy, designu a architektury, procesu a produktu, stylu a funkce. Jejich nejvýraznější návrhy, mezi které patří například křeslo Eames Lounge Chair, jídelní židle ze série Eames Plastic nebo věšák Hang It All, jsou dnes považované za ikony moderního designu.
* pole označená hvězdičkou jsou povinná
Kliknutím na tlačítko “Odeslat zprávu” souhlasím se zpracováním osobních údajů.